شرایط و مدارک لازم جهت نقل و انتقال موتورسیکلت
- حضور متعاملین (خریدار و فروشنده یا نماینده قانونی ایشان) به همراه موتورسیکلت
- اصل شناسنامه (سجلی هویت) فروشنده و خریدار (حسب مورد) یا کارت ملی متعاملین
- اصل سند مالکیت موتورسیکلت صادر شده توسط پلیس راهور ناجا در صورت مفقود شدن سند مالکیت درج یک نوبت آگهی در روزنامه های کثیر الانتشار مبنی بر فقدان سند و قبول هر گونه مسئولیت در قبال کشف فساد احتمالی الزامی است.
- اصل کارت شناسایی موتورسیکلت
- در صورت مفقود شدن کارت شناسایی اخذ تعهد از مالک یا نماینده قانونی وی الزامی است.
- ارائه گواهی مفاصا حساب از اجرائیات در صورت عدم پرداخت وجوه جرائم معوقه
- مدارک احراز سکونت خریدار در آدرس اعلامی
- ارائه بیمه نامه شخص ثالث معتبر
- واریز هزینه بابت هزینه نقل و انتقال موتورسیکلت ( شماره حساب و هزینه را از مراکز معتبر تعویض پلاک دریافت نمایید).
- پرداخت هزینه مصوب جهت صدور و ارسال کارت هوشمند مشخصات موتورسیکلت.
یادآوری می گردد ؛ کلیه هزینه های نقل و انتقال و تعویض پلاک از طریق دستگاه های کارت خوان موجود در مراکز تعویض پلاک دریافت می گردد.
مراحل نقل و انتقال موتور سیکلت در مراکز تعویض پلاک
- دریافت قبض ورودی پارکینگ (زمان ورود به مرکز تعویض پلاک).
- مراجعه به اطلاعات و نوبت دهی و تعیین غرفه مربوطه.
- مراجعه به غرفه مربوطه و ارائه مدارک لازم و بررسی مدارک متقاضیان توسط کارشناس حقوقی.
- اخذ فرم بازدید فنی وسیله نقلیه از غرفه مربوطه.
- بازدید فنی وسیله نقلیه توسط کارشناس مرکز تعویض پلاک (تأیید اصالت وسیله نقلیه)
- ارائه گواهی مفاصا حساب از اجرائیات در صورت عدم پرداخت وجوه جرائم معوقه.
- واریز هزینه نقل و انتقال موتورسیکلت و پرداخت هزینه پستی مصوب جهت ارسال کارت مشخصات موتورسیکلت.
- مراجعه به دفتر مربوطه جهت دریافت تأییدیه نقل و انتقال و سند مالکیت موتورسیکلت.
- مراجعه به محل فک جهت فک پلاک موتورسیکلت (در مرکز تعویض پلاک).
- مراجعه به انبار پلاک جهت تحویل پلاک قدیم و اخذ پلاک جدید.
- مراجعه به محل نصب جهت نصب پلاک جدید.
- مراجعه به درب خروج با ارائه قبض ورود به پارکینگ و خروج از مرکز تعویض پلاک.